Lucka 24: Julrim

Snön ligger vit på taken

Endast tomten är naken

Kuken den står som ett spett

Det är det finaste hon sett

Hon rör sig sakta mot tomtens lem

Hon öppnar munnen och för kuken hem

Ojojoj, så fel det kan bli

Jag råkade skriva min sexfantasi

Det passar sig kanske inte här

Jag vet ju inte ens vilka mina läsare är

Vad jag istället borde göra denna julaftonstimma

Är att lära mina läsare att rimma

Juletid är nödrimmens tid

En möjlighet att använda ord såsom blid

Det är kanske inte så lätt

Men som tur är behövs knappt något vett

Skriv bara det du vill allra först

Krysta sedan fram ett rim såsom…. Törst?

Gul, ful, strul, klausul, kul, skjul, modul

Kanske till och med hjul

Är bra ord när du vill önska en God Jul!

P.S.

Får, går, svår, tår, når, lår, matador

Kår, hår, mår, slår, vår, snår, dekor

Spår, rår, står, bår, and much much much more

Det är lätt att önska ett Gott Nytt År!

SONY DSC

Tomten kan se ut på många olika sätt

Det viktiga är att julklapparna hittar rätt

One thought on “Lucka 24: Julrim

Kommentera

